Ανοιχτή Αγκαλιά

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Home Νομοθεσία
Νομοθεσία

Μείωση δημοτικών τελών φωτισμού και καθαριότητας για Α.με.Α

Στο Δήμο Αγίων Αναργύρων

1. Για τα Α.με.Α με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω και οικογενειακό εισόδημα μέχρι 14.400 ευρώ. - ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΑΛΛΑΓΗ -

2. Για τα Α.με.Α με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω και οικογενειακό εισόδημα από 14.400-20.000 ευρώ. - ΜΕΙΩΣΗ 50% -

3. Για οικογένειες όπου ΔΥΟ ΜΕΛΗ τους είναι Α.με.Α. - ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΑΛΛΑΓΗ -

Οι οικογένειες που πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις, πρέπει να προσκομίσουν τα παρακάτω δικαιολογητικά:

1. Αίτηση
2. Φωτοτυπία Αστυνομικής Ταυτότητας.
3. Αντίγραφο λογ/σμού ΔΕΗ.
4. Ποιστοποιητικό Οικογενειακής κατάστασης
5. Αντίγραφο Εκκαθαριστικού σημειώματος για το οικονομικό έτος 2008.
6. Γνωμάτευση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής, όπου θα αναγράφεται το ποσοστό αναπηρίας.
7. Πιστοποιητικό εγγραφής μέλους σε πρωτοβάθμιο όργανο, μέλους της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία.
 

ΕΚΤΑΚΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ

Χορηγείται έκτακτη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση στους, κατά την 22α Ιανουαρίου 2009, πάσης φύσεως συνταξιούχους στους οποίους καταβάλλεται Ε.Κ.Α.Σ,, στους συνταξιούχους του Ο.Γ.Α., στα άτομα με χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου που λαμβάνουν διατροφικό επίδομα, καθώς και στα άτομα με αναπηρία, έμμεσα ασφαλισμένα ή ανασφάλιστα, εφόσον λαμβάνουν τα προνοιακά επιδόματα, καθώς και στους εγγεγραμμένους στα μητρώα του ΟΑΕΔ ανέργους.
Το ύψος της οικονομικής ενίσχυσης καθορίζεται ως εξής:

Α) Διακόσια ευρώ (200) για τους δικαιούχους που κατοικούν στους νομούς Αρκαδίας, Γρεβενών, Δράμας, Έβρου, Ευρυτανίας, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Καβάλας, Καρδίτσας, Καστοριάς, Κιλκίς, Κοζάνης, Λαρίσης, Ξάνθης, Πέλλης, Πιερίας, Ροδόπης, Σερρών, Τρικάλων, Φλωρίνης και Χαλκιδικής.

Β) Εκατό πενήντα ευρώ (150) για τους δικαιούχους που κατοικούν στους νομούς Αττικής, Αιτωλοακαρνανία, Αργολίδας, ʼρτας, Αχαϊας, Βοιωτίας, Εύβοιας, Ηλείας, Θεσπρωτίας, Λακωνίας, Λέσβου, Λευκάδας, Μαγνησίας, Κέρκυρας, Πρεβέζης, Φθιώτιδας και Φωκίδας.

Γ) Εκατό ευρώ (100) για τους δικαιούχους που κατοικούν στους νομούς Δωδεκάνησου, Ζακύνθου, Ηρακλείου, Κεφαλληνίας, Κυκλάδων, Λασιθίου, Ρεθύμνης, Σάμου, Χανίων και Χίου.

Η ανωτέρω οικονομική ενίσχυση, είναι αφορολόγητη και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή του Ε.Κ.Α.Σ., του πολυτεκνικού επιδόματος και οποιασδήποτε άλλης παροχής κοινωνικού χαρακτήρα.

Η ενίσχυση καταβάλλεται στους συνταξιούχους μέσω των ασφαλιστικών φορέων από τους οποίους χορηγείται η κύρια σύνταξη. Στα άτομα με νεφρική ανεπάρκεια και στα άτομα με αναπηρία μέσω της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και όσο αφορά τους ανέργους μέσω του Ο.Α.Ε.Δ.
Κάθε δικαιούχος λαμβάνει την εν λόγω ενίσχυση από μία και μόνο πηγή.
 

ΑΦΑΝΤΗ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ

Νόμος-πλαίσιο του τι εστί προσβασιμότητα του δομημένου περιβάλλοντος (κτίρια - υπηρεσίες, μέσα μεταφοράς, κυκλοφορικά δίκτυα, πολιτιστικοί χώροι κ.α.) για τους πολίτες με αναπηρία, υπάρχει στη χώρα μας εδώ και 9 χρόνια (Ν.2831/2000). Μόνο που δεν εφαρμόζεται!!

Διότι δεν συμπεριλαμβάνει καταληκτικές ημερομηνίες συμμόρφωσης των υπόχρεων φορέων, οπότε η εφαρμογή πρακτικώς παραπέμπεται στον... πατριωτισμό των Ελλήνων. Ο οποίος - ιδιαίτερα την τελευταία πενταετία - επιχειρείται να ενεργοποιηθεί με επάλληλες (έχουν ξεκινήσει από το 2004) εγκυκλίους συμμόρφωσης , μέχρι στιγμής ανεπιτυχώς.

Η τελευταία εξ αυτών του Υπουργού Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλου (21/1/09) είναι ομολογουμένως η πληρέστερη όλων. Απευθύνεται προς τους ΟΤΑ τους ενημερώνει για την έναρξη διετούς Προγράμματος Προσβασιμότητας με ορίζοντα ολοκλήρωσης 31/12/2010. Η χρηματοδότηση του Προγράμματος (που θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις) εντάσσεται στα επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ 2007-2013, όμως το τελικό προβλεπόμενο ύψος της δεν προσδιορίζεται. Κεντρική ιδέα του Προγράμματος είναι η αποκατάσταση της προσβασιμότητας σε δραστηριότητες-υπηρεσίες που έλκουν τη μεγαλύτερη δυνατή ζήτηση του κοινού, ώστε να αποτελέσουν κρίσιμη «πρώτη ύλη» για ένα συνολικά προσβάσιμο δομημένο περιβάλλον. Σε ό,τι τέλος αφορά την ευθύνη εφαρμογής του Προγράμματος, προσωποποιείται στους δημάρχους. Όπως επί λέξη η υπουργική εγκύκλιος αναφέρει «τους καθιστούμε προσωπικά υπεύθυνους!». Χωρίς όμως να τους δίνει τους πόρους υλοποίησης όπως κάνει και σε πολλά άλλα προγράμματα...!
Το προκύπτον ερώτημα: Αρκεί η σκληρή (λεκτικά) προσωποποίηση των ευθυνών ώστε τα δημόσια κτίρια-υπηρεσίες να γίνουν επιτέλους προσβάσιμα στους χιλιάδες Έλληνες αναπήρους (και όχι μόνο), όταν δεν συνοδεύεται από τον προσδιορισμό συγκεκριμένων κυρώσεων σε περίπτωση μη συμμόρφωσης?
Η χρόνια εμπειρία δεν πείθει για το «θετικόν» της απάντησης, όπως και να έχει, το μέλλον (η επόμενη διετία ) θα δείξει....


Παναγιώτης Βακόνδιος
 

ΘΕΜΑ:ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΒΑΡΙΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ

Η Ε.Σ.Α.με.Α επανειλημμένως έχει δεχθεί καταγγελίες ατόμων με βαριές αναπηρίες, οι οποίοι αδυνατούν να προσέλθουν στις Πρωτοβάθμιες και Δευτεροβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, προκειμένου να πιστοποιηθεί το ποσοστό αναπηρίας τους και να λάβουν τις όποιες οικονομικές και κοινωνικές παροχές δικαιούνται.

Η μόνη λύση που υποδεικνύουν οι Υγειονομικές Επιτροπές, οι οποίες σημειώνουμε ότι αρνούνται να προβούν στην κατ' οίκον εξέταση των ατόμων με βαριές αναπηρίες, είναι η μεταφορά των ατόμων ακόμα και με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες με ασθενοφόρο του Ε.Κ.Α.Β. και η εξέταση αυτών κυριολεκτικά στο πεζοδρόμιο.

Η Συνομοσπονδία, μετά από επανειλημμένες καταγγελίες ατόμων με βαριές αναπηρίες, οι οποίες απασχόλησαν παράλληλα και την ανεξάρτητη αρχή του Συνηγόρου του Πολίτη, απέστειλε σχετικό έγγραφο προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών κοινοποιούμενη και προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, με το οποίο ζητούσε τη συνολική διευθέτηση του εν' λόγω θέματος με τη ρύθμιση πρόβλεψης για κατ' οίκον εξέταση εκείνων των ατόμων που η μετακίνησή τους στην έδρα των υγειονομικών επιτροπών δεν είναι αντικειμενικά εφικτή.

Η Γενική Διεύθυνση Πρόνοιας του Υπουργείου Υγείας, μας απέστειλε το υπ' αριθ. πρωτ Π3α/Φ 28/Γ.Π. 9742 απαντητικό έγγραφο της, με το οποίο μας ενημερώνει ότι σύμφωνα με την παρ. 7 της αριθ. 1035166/400/Α0012 ΠΟΛ 1087/ 9-3-1993 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ 198/26-3-1993 τ΄ Β) ορίζονται οι προϋποθέσεις για την κατ' οίκον εξέταση από τις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές, ασθενών που έχουν υποβάλλει σχετικό αίτημα.

Σύμφωνα με την ανωτέρω Υπουργική Απόφαση, οι Επιτροπές καλούνται στις περιπτώσεις που ο ασθενής δεν μπορεί αν προσέλθει ενώπιον τους, να αποστείλουν ένα μέλος τους (ιατρό) για να εξακριβώσει το λόγο εξ' αιτίας του οποίου δεν μπορεί να προσέλθει ενώπιον αυτής. Ταυτόχρονα, ο ιατρός που προσέρχεται στο σπίτι του ασθενούς μπορεί να προχωρήσει στην εξέταση του και να υποβάλλει την γνωμάτευση του στην Υγειονομική Επιτροπή, η οποία, συνεκτιμώντας τη γνωμάτευση αυτή αποφαίνεται οριστικά σχετικά με την αναπηρία του ή για την ανάγκη νέας εξέτασης αυτού.

Σας ενημερώνουμε για τις εξελίξεις στο εν' λόγω ζήτημα το οποίο ταλαιπωρεί επί χρόνια τα άτομα με βαριές αναπηρίες, τα οποία συναντούν την αδικαιολόγητη άρνηση των Υγειονομικών Επιτροπών να προσέλθουν στο χώρο της οικίας τους.

Σε περίπτωση που πέσει στην αντίληψη σας, οποιαδήποτε παραβίαση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία που δεν μπορούν να προσέλθουν ενώπιον των Υγειονομικών Επιτροπών και συναντούν την άρνηση των τελευταίων να προχωρήσουν σε κατ' οίκον εξέταση τους, σας παρακαλούμε να κάνετε χρήση της ανωτέρω απόφασης και να μας ενημερώσετε για το γεγονός είτε στην ιστοσελίδα του Δήμου: www.agan.gov.gr ,είτε στην ιστοσελίδα του Συλλόγου AμεΑ « Η Ανοιχτή Αγκαλιά» : www.anixtiagkalia.gr .
 


Σελίδα 5 από 5
Μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων-Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (Π.Ο.Σ.Γ.Κ.Α.με.Α.).
Μέλος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.με.Α.).

Τοπική Ώρα

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Καλώς ήρθατε

Σήμερα έχουμε

Μηχανή Αναζήτησης

WebΑνοιχτή Αγκαλιά

Ο Καιρός

Σας Ευχαριστούμε